Lex.dk er den nye adgang til Den Store Danske og Trap Danmark
Lex.dk er den nye online adgang til bl.a. Den Store Danske og Trap Danmark

Godt nyt til videbegærlige og opgaveskrivere

På lex.dk finder du nu bl.a. en opdateret udgave af opslagsværket Den Store Danske og nyeste udgave af Trap Danmark

Med lex.dk får alle fri digital adgang til troværdig information i en løbende opdateret udgave af Den Store Danske Encyklopædi og en lang række af de vigtigste opslagsværker i Danmark.

• Den Store Danske
  • Trap Danmark
  • Danmarks Oldtid
  • Danmarkshistorien
  • Dansk Biografisk Leksikon
  • Dansk Pattedyratlas
  • Dansk litteraturs historie
  • Gyldendals Teaterleksikon
  • Historien om børnelitteratur
  • Nordisk Mytologi
  • Symbolleksikon.

Kulturminister Joy Mogensen udtaler:

”Nu får alle fri adgang til tusindevis af kvalificerede artikler og opslagsværker formidlet på dansk. Det er vigtigt, fordi viden er vores bedste våben mod den misinformation – som florerer på de sociale medier og popper op på hurtige google-søgninger.”

Du får adgang her: www.lex.dk

Den Store Danske

Med mere end 150.000 artikler beskriver opslagsværker Den Store Danske verden med dansk udgangspunkt og global orientering.. Efter i flere år ikke at være blevet ajourført er Foreningen lex.dk sammen med nogle af landets førende forskere, gået i gang med at opdatere og skrive nye artikler. Modsat f.eks wikipedia er artiklerne skrevet af forskere med navns nævnelse, hvilket skaber tryghed og vished for kvaliteten af indholdet

Den Store Danske

Trap Danmark

På lex.dk finder du også Trap Danmark 6. udgave, som udkommer i perioden 2015-21. Trap Danmark er et omfattende univers af levende fortællinger, tværfaglige beskrivelser og leksikale informationer om Danmark. Her finder du – for de enkelte steder i landet og for landet som helhed – den væsentligste viden om geologi, geografi, biologi, arkæologi, historie, kultur, kunst, arkitektur samt samfunds- og erhvervsliv.

Trap Danmark 6. udg