eReolen Global - ny tjeneste på biblioteket

eReolen Global

Du kan låne engelske ebøger og netlydbøger fra eReolen. Tjenesten hedder eReolen Global, og her finder du engelsksprogede e-bøger og netlydbøger til både børn og voksne.
Skanderborg Kommunes Biblioteker tilbyder eReolen Global som indeholder ca. 2.500 engelsksprogede e-bøger og netlydbøger.

eReolen Global ligner eReolen, men er et selvstændigt website med tilhørende app.

Adressen på websitet er www.ereolenglobal.dk og app’en findes til iOS, Android og Windows.

App’en hedder ”OverDrive”, og når du har hentet den, skal du oprette en OverDrive-konto. Det kan du gøre via Facebook eller med din emailadresse.

Her finder du vejledninger til hjemmesiden og app’en.

Retningslinjer for brugernes adgang til eReolen Global

Kvoter/retningslinjer Antal
Antal samtidige lån pr bruger 2
Antal titler brugeren kan reservere samtidigt 2
Antal dage brugeren har til at foretage sit lån, efter at have fået mail om, at den reserverede titel nu er tilgængelig for lån 2 døgn/48 timer
Lånetid ebooks/audiobooks 21 dage
Man kan aflevere en titel, hvis den er streamet, men ikke downloadede lån

Via eReolen Global er der desuden adgang til ca. 20.000 e-bøger udenfor ophavsret fra Project Gutenberg. De er ”altid tilgængelige” titler og tæller ikke som klip.