Køb "Børnenes U-landskalender" på biblioteket

Overskuddet fra salget af årets U-landskalender går til at hjælpe fattige børn – især piger – i Sierra Leones slumkvarterer.

I år er der to super spændende julekalendere i 'Børnenes U-landskalender' fra DR og Danida.

Den første handler om 'Det Magiske Tivoliteater' fra Norge, som er årets julekalender på DR 1.

Den anden kalender er om 'Jagten på Regnbuens Magi', hvor Hr. Skæg og Motor Mille tager til Sierra Leone i Afrika for at lede efter den forsvundne regnbue. De møder også nogle nye venner og lærer om det spændende land.

Luka møder et Tivoliteater

I 'Det Magiske Tivoliteater' møder vi Luka, en sød dreng, der en dag finder et magisk tivoliteater. Han bliver hurtigt venner med de sjove børn derfra og føler sig endelig som en del af noget.

Men så er der en rig dame, der er ond og grusom. Hun vil sælge teatret og smide børnene væk! Luka og hans venner må finde en smart plan for at redde teatret.

Kalenderen blev vist i Norge i 2021 og er super spændende!

Jagten på regnbuens magi

I den seje serie 'Jagten på Regnbuens Magi' tager Hr. Skæg og Motor Mille på eventyr til Sierra Leone for at lede efter den forsvundne regnbue. I Danmark er børnene triste, for regnbuen er væk. De lærer om det spændende land og møder nye venner.

Serien kan allerede ses på ulandskalender.dk og kommer snart på DR Ramasjang og DR TV i november. Der er også en fed mini-serie for de større børn, hvor AK og Jass fra 'En for holdet' på DR Ultra tager til Sierra Leone for at spille gadefodbold. Glæd dig!

Hjælpen går til Sierra Leone

De to organisationer, Dreamtown og FANT, vil bruge penge fra 'Børnenes U-landskalender 2023' til at hjælpe piger i Sierra Leone, især dem i byens slumområder.

I Sierra Leone er det ikke helt fair, for drenge og piger får ikke de samme chancer. Men takket være pengene fra U-landskalenderen, vil pigerne få bedre muligheder for at gå i skole og være en del af en fed sportsklub. Det kan kun blive godt!

Køb kalenderen på biblioteket

Vi sælger kalenderen på alle fire biblioteker i Skanderborg Kommune. Kalenderen koster 50 kr. og du kan kun betale med Mobile Pay.

Klik her for at læse mere om årets julekalender