Foto: Marco Ciannavolo

Biblioteket
Section

AFLYST Musik livestream - Koncert med Brooklyn Rider

Den sorte Diamant fra Det Kgl. Biblioteks Dronningesal. Optaget den 1. juni 2022

Klassisk kammermusik med energi som et ungt rockband.

New Yorker-kvartetten Brooklyn Rider er blevet beskrevet som fire klassiske musikere, der på overraskende vis revitaliserer og redefinerer kammermusikken.

Kvartetten har vakt international opsigt med deres nyfortolkninger af 300 år gamle strygekvartetter og et repertoire på tværs af genrer – fra Beethoven til amerikansk minimalisme og helt ny-komponerede værker med inspiration fra folk og jazz. Deres liveoptrædener har en helt usædvanlig musikalsk nerve, der vækker opsigt og høster anmelder roser fra alle hjørner af musikverdenen.

Programmet hedder The Four Elements og altså jord, luft, ild og vand. Musikken er af Henri Dutilleux, Colin Jakobsen, Osvaldo Golijov og Kyle Sanna. Brooklyn Rider: Johnny Gandelsman, violin. Colin Jacobsen, violin. Nicholas Cords, bratsch og Michael Nicolas, cello. Koncerten er fra serien Strygekvartetter i Diamanten.

Støttet af "Det obelske familie fond" og "Aage og Johanne Louis-Hansens Fond"

FOTO: Marco Giannavolo