Lån et sprogstartsforløb til din børnegruppe

19.10.23
Arbejder du med børn? Enten som dagplejer eller som pædagog i en børnehave? Se her: Du kan nu låne et sprogstartsforløb til enten 1-3- eller 3-6- årige.

Sprogstart er udviklet med det formål at styrke børns sproglige kompetencer ved hjælp af litteratur som et centralt redskab. Dette initiativ giver dig som pædagog eller dagplejer mulighed for at nå både de sprogligt stærke børn og dem, der har brug for ekstra støtte. Sprogstartsmaterialet er fleksibelt og kan tilpasses for at imødekomme behovene i din børnegruppe.

Biblioteket har gjort det utrolig nemt for dig, der ønsker at arbejde med styrkelsen af sproget blandt de mindste. På Skanderborg Kommunes Bibliotekers hjemmeside kan du bestille et sprogstartsforløb. Et forløb består af en kasse med seks sprogstartsposer. Disse poser indeholder nøje udvalgte billedbøger, en trin-for-trin manual samt en række analoge og digitale læringsmaterialer. Et sprogstartsforløb strækker sig over seks uger, hvor der arbejdes med én sprogstartspose om ugen, og som dagplejer / pædagog guides du nemt og sikkert gennem brugen af materialet.

Vær opmærksom på, at materialerne er pakket i en flyttekasse, så det kan være en god idé at komme med bil for at hente dem.

Lad os sammen styrke børns sproglige kompetencer og give dem en solid start på livet gennem fælles litteraturoplevelser.

Tag kontakt til dit lokale bibliotek for yderligere information om Sprogstart.

[Sprogstart er en del af Bibliotekernes Sprogspor og er udviklet i et tæt samarbejde mellem Aalborg Bibliotekerne, Brønderslev Bibliotek, Daginstitutionen Bornholmsgade samt testbiblioteker og daginstitutioner i Nordjylland. Projektet er støttet af Slots- og Kulturstyrelsen.]

Klik her for at bestille en Sprogstart kasse